torsdag 9 augusti 2007

Sorglig dag idag

Min goa vän, hunden, är sjuk. Jättesjuk. Var hos veterinären akut imorse. Inget man kan göra för henne. Klarade inte att ta bort henne idag. Har en tid imorgon eftermiddag. Försöker fokusera på jobbet och inte tänka för mycket på det som komma skall.

Hon har varit till sådan tröst i svåra stunder. När jag har varit ledsen så har hon kommit, krupit nära nära och tittat på mig med stora kloka ögonen. En puss och en buff med nosen. En uppfordrande tass som hon pockat på uppmärksamhet med. Som om hon sa:

" Kom igen nu matte. Inte gråta. Vi hittar på något skoj istället!".
Framförallt har hon hängt med mig på långa promenader så jag kunnat rensa hjärnan och hämta kraft. Hon har fått lyssna på många resonemang jag fört. Inte för att hon har förstått men lyssnat har hon ;-)

Och så har hon varit en källa till skratt många många gånger med alla sina upptåg som hon inte slutat med trots att nosen är gråare och rörelserna lite stelare.

Och framförallt har hon varit ett sällskap. Gjort att det inte känts så ensamt. En trygg liten tjej med hela kroppen full av kärlek.

Det kommer bli tomt nu.




____________________________

2 kommentarer:

Anonym sa...

åhh vad tråkigt. Kram! //Ankan

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso.(If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada.If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).